Yaygın olarak özel ders merkezleri olarak da bilinen dershaneler, özellikle Kore ve Japonya’da ebeveynler arasında kalabalığı memnun eden öğrenme yerleridir. Çoğu kişiye göre dershaneler, öğrencilerin bilgilerini geliştirmelerine yardımcı olarak daha iyi sınav sonuçlarına yol açar. Birçok ebeveynin çocuklarını dershanelere göndermesinin başlıca nedeni budur.
Dershanelerin Yan Etkileri
Okul sonrası kursların ve dershanelerin bazı olumlu etkileri olmakla birlikte, yan etkileri nispeten şiddetlidir. Dershanelerin, öğrencilerin çevrimiçi simya dersleri için gelişmelerine yardımcı olmak için oldukça etkili olduğu düşünüldüğünden, bazı çocuklar üzerinde belirli bir ikame etkisi vardır. Dershanelere gönderilen öğrencilerin normal okul sınıflarında tembel olmaları muhtemeldir. Bunun nedeni dershanelerin gücünün özellikle Koreliler ve Japonlar arasında iyi bilinmesidir. Sonuç olarak, bazı öğrenciler normal okul derslerine dikkat etmeye istekli değiller. Ebeveynler, dershanede daha fazla dikkat gösterdikleri sürece çocuklarının gerekli bilgileri tam olarak elde edebileceklerine inanırlar. Dolayısıyla bu, derslere konsantre olamamak için irrasyonel bir bahane olarak işliyor. Öğrencilerin dershaneye aşırı güvenmekten kaynaklanan tembel tavırları nedeniyle öğrenmenin amacı çarpıtılmaktadır.
Bunun dışında dershaneler ucuz değildir. Ebeveynlere aylık bazda abartılı miktarda harcamaya mal oluyorlar. Eğitim ücreti miktarı genellikle o kadar yüksektir ki çoğu aile bunu karşılayamayabilir. Sınavlar yaklaştıkça dershaneler, çeşitli yoğun kurslar da dahil olmak üzere ders sıklığını artırır. Bu kursların çoğu, ebeveynlerden daha fazla para kazanmaya yönelik iş stratejisidir.
Akademik Sonuçlara Çok Odaklanma Nedeniyle Çocuklar Çocukluktan Mahrum Kalıyor mu?
Ne yazık ki evet. Çocuklar, okulla ilgili olağan işlerinden dolayı çok fazla stresle karşı karşıya kalırlar. Öğrenim ve dershaneler sadece ona daha fazla stres katıyor. Ancak ebeveynler genellikle bunu görmezden gelir ve çocuklarına haftanın yedi günü sıkı çalışmaları için baskı yapar. Sonuç olarak, yorgunluk yoğunlaşır. Çocuklar okulda saatler geçirirler ve ardından dershanelerdeki derslere katılmak enerjilerini tüketerek konsantrasyonlarını kaybetmelerine neden olur. Singapur’da çocukluk , akademik sonuçlara artan odaklanmanın bir sonucu olarak büyük ölçüde etkilenmektedir.
Çocukların beyinleri, bir dershanede daha fazlasını almaya çalışmadan önce okulda kendilerine verilenleri emmesi gereken süngerler gibidir. Beyinleri bir seferde sadece biraz işleyebilir ve ebeveynler çocuklarının beyinlerine çok fazla girmeye çalıştıklarında, çoğu faydasız bir şekilde seker ve kaybolur.
Son söz
Sonuç olarak, eğitim ve dershane kültürünün çocuklar üzerindeki yan etkileri oldukça tartışmalıdır. Japonya ve Kore’nin yanı sıra dershaneler ve öğrenim merkezleri trendi Singapur’da da yükselişte. Sorun şu ki, eğitim merkezlerinin çoğu geleneksel öğretim yöntemlerini kullanıyor. Öğrenme süreci sıkıcı olduğunda, öğrenciler konuya olan ilgilerini ve konsantrasyonlarını kaybetmeye başlarlar. Bu nedenle, daha çok gelişmiş, eğlenceli öğretim yöntemlerine odaklanan eğitim merkezlerine ihtiyaç vardır. Eğitim eğlenceliyse, sabırsızlıkla beklenecek bir olay haline gelir. Bu, Singapur’daki en iyi IB ve A seviyeleri ekonomi eğitiminde belirgindir .