SIM’de eğitim görmüş bir Lisans Yönetimi ve Dijital İnovasyon mezunu olan Abraham Low, bu yıl mezun olurken öğrencilik deneyimini yansıtıyor.
COVID-19, dijital ekonominin çoğalmasını hızlandırdı – dijitalleşme ve dijital dönüşüm, bu on yılda temel ve merkezi faaliyetlerdir. Dijital dünya her yere yayılmış durumda, muhtemelen bu makaleye erişmek için bazı dijital teknolojilerle arayüz oluşturuyorsunuz. Dijital yetkinlik yükseltmesi için harekete geçmenin en iyi zamanının şimdi olduğu konusunda hemfikir değil misiniz?
Sizden emin değilim ama her gün sanal olanla gerçek arasındaki deneyimlerin karıştığı bir dünya hayal ederek uyanıyorum – kesinlikle kötü şöhretli virüs yığınlarının bol olduğu bir dünya değil.
Bu minik yaratıkları büyüten ve tespit eden artırılmış gerçeklik gözlüklerini hayal edin, böylece onlardan sıyrılabiliriz, sizce de harika değil mi? Derecem sırasında öğretilen sosyo-teknik bakış açısının, insan deneyimlerini gelişen teknoloji ile tamamlama yeteneğimizi geliştirdiğine inanıyorum. Bu şekilde hayal gücümüzü yenilikçi yeni bir gerçeklik haline getirebiliriz.
Coursera ve Skillshare hayranı mısınız? Mikro sertifikalandırma ve dijital beceri yükseltmeleri için harika sitelerdir. Daha yaygın bir şey mi arıyorsunuz, yani üç yıllık bir lisans programı mı? Başka yere bakmayın, University of London (UoL) programlarına kaydolun. Pazarlama biter (burada), kişisel deneyimim için okumaya devam edin.
BSc Yönetim ve Dijital İnovasyon programı, inovasyon ve teknolojiye olan tutkum ve hayranlığımla uyumlu hale getirildi.
Büyürken, yenilikçi ürünlere ve teknolojiye her zaman hayran kaldım, bu beni heyecanlandıran bir şey. Web tasarımı, oyun, medya ve fotoğrafçılık konusunda tutkulu biri olarak, bunların hepsinin beceri setleri olduğunu ve herhangi bir bireyin dijital araç setinin bir parçası olduğunu fark ettim.
Neden UoL ile çalıştım? Basitçe esnek program ve harika bir sanal öğrenme ortamı. BSc Yönetim ve Dijital İnovasyon derece programının mevcut olduğu zamandı, inovasyon ve teknolojiye olan tutkum ve hayranlığımla uyumluydu.
Başlangıçta, özellikle Singapur’daki belirli bir yerel üniversitede bir program ve öğrenci hayatı deneyimi istediğim için, cansız A seviyesi sonuçlarımın seçenek eksikliği anlamına geleceğine inandım. Bu, SIM’de sunulan UoL programının listemde alt sıralarda yer alan bir seçenek olduğu anlamına gelmiyordu. Ben de hayatımda sürekli kendimi geliştirebileceğim bir ortam yaratabileceğim bir dönem arıyordum. Bu nedenle, program benim ‘esnek merkezli’ olma kriterlerimi karşıladı, yani aynı anda hem kariyer hem de eğitim sürdürmem için zaman ve esneklik sağladı.
Bu şekilde, işyerinde öğrenme deneyimlerinin getirdiği ‘sert vuruşlar okulu’ ve sunulan kurslar gibi yoğun tam zamanlı kariyerleri olan kişiler için tasarlanmış SIM-UoL olan yüksek öğrenim okulu olmak üzere iki okula katıldım. metodolojik olarak karmaşık programlar göz önünde bulundurularak bir araya getirildi.
Kendi kendini sınırlayan inançlardan uzaklaşın! Deneyimimi, hem iş hem de okul arasında denge kurmanın birçok örneğinden biri olarak alın. Kendinize inanın ve yolun yarısına geldiniz. Kendinizi sınırlayan inançlarınızın, kendinizin en iyi versiyonuna ulaşmanıza engel olmasına izin vermeyin. Çalışmak ve okumak istiyorsanız, bir şans verin ve zamanınızı iyi planlayın. Yapabileceksin.
Stajım bittikten sonra da devam ettim ve aynı şirkette sözleşmeli bir rol aldım. Bu, sonunda mezun olduktan sonra tam zamanlı bir pozisyonla sonuçlandı.
2018 yılında, ilk yılım olan yaz tatilinin başlamasına beş ay kala, staj arayışıma başladım. UoL ve SIM tarafından sunulan birçok sanal ve yüz yüze atölye çalışmasına katılmanın yanı sıra, çeşitli iş tanımlarındaki tüm jargonun ne anlama geldiğini sindirmek ve anlamak için zamana ihtiyacım olduğunu hissettim. bir işe girme becerileri.
Üç düzine başvuru ve 11 görüşmeden sonra, sonunda yerel bir KOBİ’de Teknoloji Analisti Stajyeri olarak arzu ettiğim pozisyona ulaştım. Bu noktada, derece programındaki giriş modüllerinin çoğu için sınavları tamamlamıştım. Endişe, ama en çok da heyecan hissettim, çünkü öğrendiklerimi uygulamayı dört gözle bekliyordum.
Modüllerin düşünceli bir şekilde bir araya getirilmesine çok müteşekkirim – bu, iş diline alışmama ve jargona uyum sağlamama yardımcı oldu. Sekiz iş günü yetti. Kısa süre sonra 7. günde kıdemli bir meslektaşımla bir müşteriyle görüşme görevim verildiği için de bir güven duygusu kazandım. Toplantı sırasında, gereksinimlerin toplanmasına ve belgelerin hazırlanmasına yardımcı olabildim. Program, bana dijital ve teknolojik dünyaların çeşitli yönlerinin yanı sıra bazı giriş seviyesi teknik becerilerin yüksek düzeyde takdirini verdi. Yazılım mühendisleri ve yönetim profesyonelleri ile bağlantı kurmamı sağladı.
İşe başladıktan bir ay sonra, Sanal Öğrenme Ortamı aracılığıyla bir sonraki dönemin materyallerinin bazı gelişmiş okumalarıyla birleştiğinde, bana küçük bir projeyi üstlenme fırsatı verildi. Stajım sona erdikten sonra da devam ettim ve aynı şirkette Dijital İnovasyon konusunda uzmanlaşarak sözleşmeli bir rol kazandım. Bu, sonunda mezun olduktan sonra tam zamanlı bir pozisyonla sonuçlandı.
Başarının şartlarla değil seçimle elde edildiğini ve – daha da önemlisi – fırsatların sorumluluk arayanlara geldiğini fark ettim. İlk küçük adım, kendi öğreniminizden sorumlu olmaktır. Bu şansla ilgili değil, fırsatlar yaratmak ve hayatı kendi şartlarınıza göre yaşamakla ilgili. Bu noktada, öğrencilik hayatımın tamamen iş olduğunu ve oyun olmadığını düşünüyor olmalısın. Ancak, birçok ders dışı etkinliğe katılabildim.
Birinci sınıf oryantasyonunda, işte olmadığım zamanlarda veya günlük revizyonumu bitirdiğimde tanıştığım bir grup arkadaşla kaptan topu oynamak için her fırsatın tadını çıkardım. Öğleden sonraları bu sporu oynayarak keyif aldık ve bu, sonunda iki üniversite arası oyunda rekabetçi bir şekilde oynamamı sağladı.
Endonezya, Malezya, Tayland ve Kamboçya’dan gelen farklı arkadaş gruplarıyla yaptığım sayısız çalışma seansını hatırlıyorum.
Bu, içe dönük arkadaşlar için bir cesaretlendirme notu. Kendime bir kişi olduğuma inansam da, bu beni açık fikirli olmaktan ve başkalarının düşünce ve bakış açılarının çeşitliliğini duymaktan alıkoymadı. Yolumun kesiştiği kişilerle pek çok anlamlı dostluklar geliştirmeme vesile oldu. Kendinizi isteyerek bilinmeyene sokarsanız, kampüsteki yaşam canlı olabilir. Kendinize izin verirseniz, öğrenci pazarları, atari oyunları, kültürel deneyimler, forumlar, sektör profesyonelleriyle ağ oluşturma oturumları ve daha birçok etkinlik var! Pek çok öğrenci kulübünün işe alım kabinleri kurduğunu ve sizi onlara katılmaya davet ettiğini görmek alışılmadık bir durum değildir.
İkimizin de biraz açıklama istediği bir kavram hakkında İngiltere’deki profesörümüze danışmayı beklerken Chun Leong gibi benzer düşünen kişilerle tanıştım. Bana “Hızlı gitmek istiyorsan tek başına, uzağa gitmek istiyorsan birlikte git” dedi. Bu bende yankı uyandırdı.
Endonezya, Malezya, Tayland ve Kamboçya’dan gelen farklı arkadaş gruplarıyla yaptığım sayısız çalışma seanslarını, başlattığım resmi olmayan akran mentorluklarını ve en önemlisi dostluğu hatırlıyorum. Öğrenme deneyimimi çok daha eğlenceli hale getirdi ve gerçekten de akranlarım ve ben hep birlikte bunu daha da ileriye götürdük (Chun Leong’un dediği gibi). Kimimiz okuldayken iş kurduk, kimimize yüksek lisans için şartlı teklifler aldık, pandemiye rağmen (güvenlik önlemleriyle) iş bulanları da kutluyoruz.
Yakın zamanda, Bright Network UK tarafından düzenlenen bir sanal staj programına katılma fırsatını yakaladım. Bu sayede Kanada, Mauritius, Londra ve Çin’den arkadaşlar edindim.
Sonuç olarak, seçimlerinizin sizi nereye götüreceğinden emin olamamanız normaldir. Hayatın en güzel yanı, kendiniz için yarattığınız fırsatlarla bunu çözmek ve sürecin tadını çıkarmaktır. Yapana kadar numara yapma, yapana kadar inan!